Beroepsvereniging Academici Basisonderwijs
Doelstellingen
Lees verder over onze doelstellingen
Nieuws
-
De BAB is op zoek naar een nieuwe penningmeester
Functieomschrijving
De Beroepsvereniging Academici Basisonderwijs (BAB) verbindt en verenigt academische basisschoolleerkrachten met als doel elkaar te inspireren, wetenschappelijke kennis en werkervaring te delen. Een voorbeeld hiervan is het netwerk Primoraten. Daarnaast is de BAB een [...]
-
Doe mee: online bijeenkomst met de CED-Groep
Op woensdag 29 november van 15.00-17.00 uur verzorgt de CED-Groep een gratis online bijeenkomst in samenwerking met de BAB. Twee onderwijsadviseurs vertellen over hun organisatie en hun werk. Ook geven zij twee interactieve workshops overTeachLike aChampionen Opbrengstgericht werken in 4D (OGW4D), die [...] -
Congres Basisvaardigheden
Aanstaande 10 mei organiseert de BAB in samenwerking met het Landelijk Netwerk Universitaire Pabo’s het Congres Basisvaardigheden.
De keynote zal worden verzorgd doorprof. dr. Hans van Luit, die een inspirerende lezing zal geven vanuit zijn expertise op het gebied van rekenonderwijs. Daarna volgt een workshopronde, [...]
-
Als aanvulling op ons (KC-)team is de stichting op zoek naar een collega die mede zorg draagt voor de kwaliteit van het onderwijs, de zorg en het monitoren en behalen van de door ons gestelde ambities. Momenteel beslaat het takenpakket van de KC-er voor een groot deel uit het regisseren van zorg. De school is in ontwikkeling naar meer preventief [...]
-
Na mijn studies Organisatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit heb ik een aantal jaren als Beleidsmedewerker Onderwijs & Kwaliteit gewerkt. Ik merkte dat ik het beste tot mijn recht kom als ik middenin de maatschappij sta, dus op dit moment ben ik leerkracht van groep 8. Ik heb een aantal taken aangehouden die ik op bestuursniveau [...]
-
Download hier het [...]
-
''Ik kan mijn academische vaardigheden nog goed gebruiken; mijn analytisch en kritisch denken wordt gewaardeerd in verschillende veranderprocessen in de [...]
-
"Ik geloof dat de toegevoegde waarde van academici van leerkrachten in het basisonderwijs in Nederland erin ligt dat academici zijn opleid om onderwerpen allereerst kritisch te bekijken en alle kanten van zo’n onderwerp te onderzoeken voordat ermee aan de slag gegaan wordt. Op die manier wordt er niet zomaar ‘met elke onderwijskundige wind’ [...]